Business Controller/analytiker – ROAF: Romerike avfallsforedling IKS

Business Controller/analytiker

Vi er en gjeng med stolte og engasjerte ansatte i et miljø- og verdibasert selskap med et viktig samfunnsoppdrag. Hos oss får du være med på å påvirke til mer samfunnsansvar, sette miljøavtrykk på fremtidens avfallsløsninger og praktisere sirkulærøkonomi – i et kreativt, tverrfaglig og uformelt arbeidsfellesskap med korte beslutningskanaler. Hverdagen vår preges av våre kjerneverdier som er miljøansvar, engasjement, service og tillit.
Visste du at nedslående 50% av matavfallet fortsatt kastes i restavfallet? Som analytiker i ROAF får du mulighet til å påvirke dette.

Person går bortover Sorteringsanlegget
Arbeidsoppgaver

Som Business Controller/analytiker i ROAF vil du ha ansvar for all rapportering på produksjonsresultater og måloppnåelse av strategiske mål. Din utfordring blir å visualisere rapporttallene i håndterbar statistikk og analyse, kommunisere tendenser og prognoser til våre eiere, styre og ledelse. Du involveres i sentrale beslutninger, og må initiere faktabaserte målrettede tiltak for optimalisering av driften. Vi har et mål om 50 % materialgjenvinning innen 2020.

I 2018 startet ROAF implementering av et moderne datavarehus og BI program (Qlik Sense) for å flytte fokus fra datainnsamling til analyse og forbedring. Dette er et viktig verktøy som skal hjelpe oss på veien mot 70 % materialgjenvinning i 2030.

Saksforberedelse og rådgivning for ledelsen, deltakelse i utforming av selskapets strategiarbeid og implementering av KPIèr hører også med.  Ansvar for årlig og månedlig miljørapportering. Bidra til nye ideer og tiltak med bakgrunn i datagrunnlag og prognoser – implementeres gjennom ansvarlige avdelinger.

Business Controller/analytiker vil jobbe tett med selskapets ledelse, driftsledere og fagsjefer, men også øvrige ansatte i driftsavdelingene.
Stillingen inngår i ROAFs fagsjefgruppe.

Kvalifikasjoner

Vi har startet jakten på vår favoritt Business Controller/analytiker – så om du nikker gjenkjennende til kvalifikasjonene nedenfor, eller tenker at her er drømmejobben din, kan det hende vi har jobben til deg:

Relevant erfaring fra lignende arbeidsoppgaver
Kan vise til gode resultater innenfor tilsvarende fagområde
Har referanser på positive samarbeidsevner internt og eksternt
Er systematisk og helhetstenkende
Kunnskap og erfaring om benchmarking
Erfaring fra å stå i oppmerksomhetskonflikten mellom daglig drift og innovasjonsarbeid
Erfaring fra miljøledelse og/eller fra et miljøengasjement / arbeid med bærekraftmål

Utdannelse:

Høyere økonomisk utdanning – masternivå
Spesialisering innen statistikk og analyse
Utdanning innen bedriftsøkonomisk analyse, logistikk og/eller miljørettede fag
3 – 5 års relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet

Personlige egenskaper

For å trives som Business Controller/analytiker i ROAF må du ha engasjement, våge å tenke nytt og være trygg på egen integritet. Du må være mulighetsorientert, og operere faktabasert og med høy digital kompetanse.
Du jobber strukturert og metodisk oppdatert med flere arbeidsoppgaver samtidig.
Du evner å kommunisere godt med alle nivåer i bedriften, samt eksterne interessenter.
Personlig egnethet vil vektlegges.

Er dette noe du ønsker å høre mer om? Kontakt meg i dag for en uforpliktende prat! Avd dir Tor Henriksen – 92222084.

Vi tilbyr

Det er mange gode grunner til at du vil jobbe hos ROAF. Her er noen av de:
1. En stilling med stort ansvar og høy grad av selvstendighet. Du må vite hva du holder på med, rett og slett.
2. En av de råeste pensjons- og forsikringsordninger (KLP).
3. En minneverdig fest både sommer og vinter.
4. En tidsriktig og meningsfull arbeidsplass å gå til hver dag,
5. Selvfølgelig får du muligheter til å holde deg faglig oppdatert, kunnskap er jo ferskvare.
6. Helt sjef kantine med økologisk mat hver dag.
7. Diger parkeringsplass rett ved hovedbygg, selvfølgelig også med ladestasjoner for EL-bil.
8. Halvtimes gymping på jobben en gang i uka, enten med råflink instruktør eller joggetur med likesinnede kolleger.
9. Man skal jo helst trene oftere, derfor tar vi også 75% av regninga på treningsabonnementet ditt.
10. Sykler du til jobben?  Da får du inntil 5000 kr i spons ved kjøp eller reparasjon av sykkel.
11. Her jobber bare tøffinger. Du bør tåle synet av en sprøyte. Dette beviser du via obligatoriske vaksinasjoner.
12. Jobbtelefon med tonnevis av data som du neppe klarer å bruke opp.
13. Fleksitid for optimalisering av jobb- og privatliv. For ekstra tilskudd av vitamin D kan du dra hjem tidligere om sommeren. Om vinteren tar du tran.

Søknadsfrist: 27.05.2019

Arbeidssted: Bølerveien 93, 2020 Skedsmokorset

Heltid, 100%, fast

Kontaktinformasjon:

Tor Henriksen
Avdelingsdirektør utvikling og fellestjenester
92222084
the@roaf.no

Christin Kolden
HR sjef
92225355
ck@roaf.no

Søk stillingen via webcruiter

Søk stillingen

Søknadsfrist: 27.05.2019

Arbeidssted: Bølerveien 93, 2020 Skedsmokorset

Heltid, 100%, fast

Kontaktinformasjon:

Tor Henriksen
Avdelingsdirektør utvikling og fellestjenester
92222084
the@roaf.no

Christin Kolden
HR sjef
92225355
ck@roaf.no

Søk stillingen via webcruiter