Hentetider for avfall på nettsiden og MinRenovasjon – ROAF: Romerike avfallsforedling IKS

Hentetider for avfall på nettsiden og MinRenovasjon

Helgen 3-5. januar skal hovedsystemet til ROAF oppdateres. Dette systemet benyttes av omtrent alle kommuner i landet.

Noen kunder opplever at de ikke får sjekket når neste henting av avfall vil skje på deres adresse. Det beklager vi. Vi har flere kommuner som skal bli til en, og derfor har det blitt gjort en stor jobb i fagsystemet vi benytter.

Når man ikke får søkt opp sin adresse kan det skyldes at systemet overbelastes i forbindelse med mange nye oppdateringer, og muligens avvik mellom fagsystemet og kommunene sin informasjon. NorKart jobber med å få dette i orden.

 

Regionsreformen og endringer i fagsystemet.

Ved årskifte ble 111 kommuner slått sammen til 43 nye kommuner. Kommunesammenslåingen medfører at over 200 kommuner har fått nytt kommunenummer. Totalt er 311 kommuner berørt av reformen og ved årsskiftet 2019/20 vil det bli utført ca. 100 millioner endringer i matrikkelen. Matrikkelen ligger til grunn for fagsystemet vi bruker når vi skal vise dere hentetider for avfall.

 

Oppdatere appen MinRenovasjon

Bruker du appen MinRenovasjon må du gjøre endringer slik at du får riktig varsler. På grunn av endringene må du legge inn adressen din på nytt i Min Renovasjon etter mandag 6.januar.

  1. Gå inn i app-en  MinRenovasjon
  2. Slett adressene (stedene) dine som du har lagt inn for å få tømmekalender og varsling på. (Sletting gjør du ved å dra gatenavnet til venstre)
  3. Velg «Legg til sted»
  4. Velg kommune og adresse på nytt
  5. Nå skal alt fungere som før.

 

Du kan lese mer om dette på https://www.norkart.no/kommunereform/