Endringer i avfallshåndteringen for næringskunder fra 2025
ROAF tilbyr i dag henting av mat og restavfall inkludert plast hver uke, samt papp, papir og kartong hver 4. uke for næringskunder, i henhold til kildesorteringsløsningen for ROAF.
ROAF innfører ny ordning i løpet av 2025 som innebærer at restavfall inkludert plast blir hentet hver 14. dag.
Papp, papir og kartong hentes fortsatt hver 4. uke.
Dette innebærer følgende alternativer for din virksomhet:
- Opprettholde dagens beholderstørrelse med ny 14 dagers tømmefrekvens.
Kontrakt og priser blir justert iht. nye avtalevilkår. - Dersom dagens beholderstørrelse ikke er tilstrekkelig for ny tømmefrekvens, kan beholderstørrelse eller antall beholdere økes.
- Oppsigelse av gjeldende avtale. Iht. avtalen er oppsigelsesfristen 4 uker.
Ta kontakt på kundesenter@roaf.no dersom alternativ 2. eller 3. gjelder for dere.
Prisoversikt finner du her. Prisoversikten vil reguleres og oppdateres i desember 2024.
Vi kommer tilbake med informasjon om når ny ordning, vilkår og priser vil være gjeldende for eksisterende og nye næringskunder.
Endringen i avtalen skyldes innføring av egen beholder for matavfall og egen beholder til glass- og metallemballasje til privathusholdninger, hvor både mat- og restavfall vil tømmes hver andre uke. Logistikk og ruteendringer gjør det nødvendig at denne endringen også må gjelde for næringskunder.
Eventuelle spørsmål rettes til kundesenter@roaf.no
Bakgrunn
ROAF tilbyr innhenting og behandling av avfall fra næringskunder som sorterer avfall som husholdningsavfall.
Avtalen skal sikre forsvarlig og lovmessig korrekt behandling av avfallet, og maksimere utnyttelse av ressursene i avfallet.
Bedriftsavtale- Innsamling av husholdningslignende avfall