Til hovedinnhold

Endringer i avfallshåndteringen for næringskunder fra 2025

Oppdatert: 10.12.2024

ROAF tilbyr i dag henting av mat og restavfall inkludert plast hver uke, samt papp, papir og kartong hver 4. uke for næringskunder, i henhold til kildesorteringsløsningen for ROAF.

ROAF innfører ny ordning i løpet av 2025 som innebærer at restavfall inkludert plast blir hentet hver 14. dag.

Papp, papir og kartong hentes fortsatt hver 4. uke.

Dette innebærer følgende alternativer for din virksomhet:

  1. Opprettholde dagens beholderstørrelse med ny 14 dagers tømmefrekvens.
    Kontrakt og priser blir justert iht. nye avtalevilkår.
  2. Dersom dagens beholderstørrelse ikke er tilstrekkelig for ny tømmefrekvens, kan beholderstørrelse eller antall beholdere økes.
  3. Oppsigelse av gjeldende avtale. Iht. avtalen er oppsigelsesfristen 4 uker.

Ta kontakt på kundesenter@roaf.no dersom alternativ 2. eller 3. gjelder for dere.

Prisoversikt finner du her. Prisoversikten vil reguleres og oppdateres i januar 2025.

Vi kommer tilbake med informasjon om når ny ordning, vilkår og priser vil være gjeldende for eksisterende og nye næringskunder.

Endringen i avtalen skyldes innføring av egen beholder for matavfall og egen beholder til glass- og metallemballasje til privathusholdninger, hvor både mat- og restavfall vil tømmes hver andre uke.  Logistikk og ruteendringer gjør det nødvendig at denne endringen også må gjelde for næringskunder.

Eventuelle spørsmål rettes til kundesenter@roaf.no

Bakgrunn

ROAF tilbyr innhenting og behandling av avfall fra næringskunder som sorterer avfall som husholdningsavfall.

Avtalen skal sikre forsvarlig og lovmessig korrekt behandling av avfallet, og maksimere utnyttelse av ressursene i avfallet.

Bedriftsavtale- Innsamling av husholdningslignende avfall